Після потужної січневої роботи Галицька митниця недорахувалася 500 млн.грн.: орієнтовно план становив 2,1 млрд.грн., виконання 1,6 млрд.грн. Що сталося? Чому реформований орган не виконує навіть минулорічні показники?! Правда криється в деталях!!!
Нещодавно головний митник держави хіпстер Максим Нефьодов демонстративно вихвалявся роботою нових скануючих систем і запевняв суспільство про неможливість існування контрабанди!!! Реальний стан справ дещо інший. На Галицькій митниці існує підрозділ, де станом на 1 лютого 2020 року не призначеного жодного працівника!!! Інтрига?! Що ж це за такий таємний відділ, де вже два місяці ніхто не працює?! Які функції він виконує? Це є відділ технічних засобів митного контролю (ТЗМК), який відповідає за роботу нових скануючих систем!!! Відповідає на папері, працевлаштованих працівників там не має. Тобто спеціалізований підрозділ який мав би контролювати та забезпечувати роботу сканерів існує віртуально!!! І в цей час, лише в останній тиждень січня через пункт пропуску «Краківець» було переміщено п’ять фур з товарами без декларування і без сплати коштів до бюджету. Вартість кожної поставки становила від 200 тис. доларів США, обов’язкових митних платежів з кожної машини 60-80 тис. доларів США але це не головне! Важливим є той факт, яким способом ці фури переїхали кордон.
Дві вантажівки з одягом переміщувались нібито як будівельні матеріали, дві фури з побутовою технікою були заявлені як порожні, і одна з брендовим одягом в напівпричепі цистерні була заявлена також як порожня. Так заявлено в документах, бо їх не сканували.
Чому досі Галицька митниця не сканує всі порожні вантажні транспортні засоби, які заїжджають в Україну? Відповідь очевидна – не хочуть, бо відбивають кошти витрачені на посади.
Ситуація на Раві-Руській аналогічна, навіть публічні заяви Максима Нефьодова на комітеті про звільнення одіозного митника Володимира Полуситка, є лише ширмою та відводять увагу суспільства від реального стану справ. Володимир Полуситко ніколи не виконував брудну роботу особисто, для цього в нього були так званні «піонери», які з часом ставали «комсомольцями» старшими зміни. Так ось, колишній «гаманець» Полуситка, є діючим начальником митного поста «Рава-Руська» пан Босий Володимир Ігорович, а всі “піонери” переведені без конкурсу і працюють на своїх посадах.
Ситуація на Шегинях має свою окрасу та специфіку! Як відомо Шегині є «воротами» більшості легкових транспортних засобів, що ввозяться громадянами на розмитнення в Україну. Так от, начальник митного поста є пан Гладун Віктор Петрович, а його син є керівником брокерської компанії ФОП Гладун І.В., яка декларує транспортні засоби на митному пості «Городок». Ми не будемо говорити про наявність конфлікту інтересів, це залишимо для НАЗК. Дана компанія декларує більше 30 відсотків (500 авто) від загальної кількості оформлених машин на посту за місяць (більше півтори тисячі). З кожним місяцем ця частка збільшується і буде далі рости. В чому криється секрет? Кому завдячувати такому успіху? Відповідь проста і банальна, на митному посту Шегині, тільки одній брокерській компанії, дано зелено світло на малюванні інвойсів, актів огляду, швидкості оформлення та наданні сприятливих умов. Також для отримання переваги над іншими брокерськими компаніями ФОП Гладун І.В. використовує махінації з електронними «шваками» (Schwacke – це електронний каталог, де вказані середні ціни на автомобілі у всіх європейських країнах), які є базою оподаткування автомобілів. Так от, нічого нового не придумали, як просто малювати ціну на сторінці «швака», яка їм підходить і подавати до митного оформлення, а митниця в цей час просто не перевіряє подані декларації тільки від ФОП Гладун, навмисно не використовує інформаційні ресурси задля забезпечення законодавства. Так, можливо б це можна було охарактеризувати службовою недбалістю, але ні, це просто є корупційною складовою, оскільки ФОГ Гладун окрім своїх заробітків, бере додаткові кошти з громадян для митниці в розмірі 150$ за кожне авто.
Ось так працює Нова Митниця в Новому 2020 році!!!
Матеріал надісланий на “Гостру правду” анонімно з проханням публікації